Over Baderie Houten
Bij badkamerspecialist Baderie Houten weten ze dat je met kleine dingen vaak het grote verschil maakt. Daarom zetten ze net die stap extra, vanaf de eerste kennismaking tot en met het laatste kitrandje. Baderie maakt het verschil door klanten volledig te ontzorgen. Een uitgelezen moment dus voor een diepgaand gesprek met het goed op elkaar ingespeeld team van Baderie Houten.
Voordat ik de showroom van Baderie Houten binnenstap voor het interview, pleeg ik nog even een belletje naar de (toenmalige) formulemanager van Baderie. Hij verschaft duidelijkheid over de overname van IGM, de overkoepelende organisatie, van ondertussen meer dan vier jaar geleden. “De toenmalige eigenaar van de vestiging was toe aan een nieuwe uitdaging. Voor ons was het een uitgelezen mogelijkheid om de showroom over te nemen en er een eigen Baderie vestiging van te maken.”
De klant is koning
“Ik durf best te stellen dat ontwerpen één van onze sterkste specialiteiten is", vertelt de bedrijfsleider. “Onze badkamer ontwerpen zijn tot in de details uitgedacht. Je kan van ons verwachten dat wij hoogwaardige ontwerpen laten zien. Na het ontwerpen kunnen onze klanten door middel van een VR-bril al hun toekomstige badkamer zien. In het verleden vonden klanten het nog lastig om de toekomstige badkamer voor te stellen, maar door de virtuele bril wanen ze zich al in hun nieuwe badkamer. Wij merken dat onze klanten dat een groot pluspunt vinden. Zo kunnen zij de nieuwe badkamer al even ervaren.”
De kracht van Baderie Houten zit hem in het ontzorgen van de klant. “Het blijft uiteindelijk een verbouwing, maar bij Baderie zorgen we ervoor dat het gehele proces – van de sloop tot een schone oplevering van de badkamer – zo comfortabel mogelijk verloopt. Met jouw wensen centraal houden we voor jou het overzicht en zorgen dat de planning goed verloopt", vervolgt de bedrijfsleider zijn verhaal.
Naamsbekendheid in de regio
Boven de Praxis, gevestigd op de eerste verdieping bij de Steehouder Woongroep, vind je de moderne showroom van Baderie Houten. Een unieke locatie, aangezien veel Baderisten ervoor kiezen om bewust buiten een winkelcentra te zitten. “Wij krijgen daardoor wel meer mensen die alleen maar komen kijken, maar het is daardoor wel altijd gezellig in de showroom", bekijkt een van de medewerkers het positief.
De afgelopen jaren heeft het personeel een groot netwerk in de gemeente Houten opgebouwd. Een van de medewerkers had zich aangesloten bij een vereniging om te powerwalken en vertelt: “De vrouw waarmee ik train kende mij door mijn achternaam en ze wist dat ik voor Baderie werkzaam ben. Dat zijn leuke dingen om mee te maken.”
Voor Baderie Houten is mond-tot-mondreclame erg belangrijk. Ook een van de badkameradviseurs ondervond dat. “In één wijk hebben wij drie Baderie badkamers geplaatst. De buren hadden bij de andere buren positieve geluiden over ons gehoord, dus toen zijn ze bij ons in de showroom geweest. Op die manier is het balletje gaan rollen", lacht hij.
Een team dat elkaar uitstekend aanvult
Aan de woorden van de formulemanager voorafgaand aan het interview is niets gelogen. De medewerkers van Baderie Houten zijn complementair aan elkaar. “Ik denk ook dat wij elkaar goed aanvullen", begint een van de medewerkers verder te vertellen. “Ik ben al mijn uren in de showroom aanwezig, terwijl de mannen ook meer buiten zijn. Omdat ik al sinds mijn vijftiende in de detailhandel werk, kan ik goed aanvoelen wat een klant wil. Een grapje tussendoor moet ook kunnen.”
De mannen zijn bij het gehele badkamerproces betrokken. “Wij merken dat klanten het prettig vinden dat wij gedurende de verbouwing langskomen om te kijken of alles naar wens verloopt. Ze hebben dan ook één aanspreekpunt.” Bij oplevering gaat de bedrijfsleider of badkameradviseur nog even een laatste check doen om te kijken of alles in orde is. “Wij trekken pas de deur bij de klant dicht als hij of zij helemaal tevreden is", zeggen zij overtuigend.
Eén ding weet ik zeker na het gesprek met het team van Baderie Houten. Dit ervaren team is, ondanks de verschillende karakters, uitstekend op elkaar afgestemd. Ze weten precies wat ze doen. Kortom, bij de volgende renovatie van mijn badkamer weet ik waar ik mijn badkamer ga kopen.